Filmy morderstwo, katolicyzm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje morderstwo, katolicyzm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Sierota

7,0
Młode małżeństwo przeżywa dramat po stracie nienarodzonego dziecka. Chcąc przywrócić życiu namiastkę normalności, decydują się na adopcję. W pobliskim sierocińcu zaprzyjaźniają się z dziewięcioletnią Ester. Jej pojawienie się daje początek niecodziennym zdarzeniom. Kate odkrywa niebezpieczeństwo i usiłuje zwrócić na nie uwagę innym. Niestety, jej ostrzeżenia zostają wysłuchane w momencie, gdy dla wszystkich jest już za późno...
Conner i Murphy, chcąc pomóc przyjacielowi, narażają się lokalnej mafii. Ta pierwsza przypadkowa rozprawa z bandytami sprawia, że bracia postanawiają zostać mścicielami działającymi poza prawem. Już wkrótce z ich ręki zaczynają ginąć kolejni, coraz ważniejsi mafiosi. Ale policja nie może sobie pozwolić na wymierzania prawa w ten sposób i wyznacza do złapania mścicieli swojego najlepszego człowieka.
Światowej sławy historyk i badacz symboli profesor Robert Langdon (Tom Hanks) w środku nocy zostaje wezwany do muzeum Luwru, gdzie, jak się okazuje, miało miejsce tajemnicze morderstwo. Jego ofiarą jest kustosz muzeum, Jacques Saunière, który przed śmiercią pozostawił jako trop kilka zawoalowanych wskazówek i symboli. Podejrzewany o dokonanie tej zbrodni Langdon, którego własne bezpieczeństwo wisi teraz na włosku, z pomocą młodej agentki policji, Sophie Neveu (Audrey Tautou), specjalizującej się w kodach i szyfrach, podejmuje próbę rozwikłania zagadki, której kluczowe elementy kryją się w najsławniejszych obrazach mistrza Leonarda Da Vinci. Trop wiedzie do tajnego stowarzyszenia, którego zadaniem od wieków jest ochrona starożytnej tajemnicy sięgającej swoimi korzeniami 2000 lat wstecz. Duet Langdon-Neveu rusza zatem tropem poszukiwań, który wiedzie przez Paryż, Londyn i Szkocję. Po drodze udaje im się stopniowo łamać kolejne kody, przybliżające dwójkę bohaterów do ujawnienia głęboko skrywanej od wieków tajemnicy.


Dogma

7,0
Opowieść o dwóch aniołach-renegatach Lokim i Bartlebym, którzy za karę zostają zesłani na Ziemię w ludzkiej postaci. Teraz próbują znaleźć lukę w boskim dekrecie, by ponownie powrócić do Nieba.
Film jest fabularnym zapisem dramatycznych wydarzeń z 30 stycznia 1972 roku, kiedy z przedmieść Derry (zamieszkanego w większości przez katolików) w Irlandii Północnej wyruszył pokojowy marsz zorganizowany przez społeczny ruch Civil Rights. Protestujący zamierzali dotrzeć do centrum miasta, gdzie miał odbyć się wiec. Mimo starań organizatorów nie udało się uniknąć starć z brytyjskim wojskiem, w których zginęło 14 osób. To wydarzenie, nazywane dziś Krwawą Niedzielą, stało się punktem zwrotnym w historii wielowiekowego konfliktu między Irlandczykami, którzy w większości są katolikami, a Brytyjczykami, wśród których przeważają protestanci. Po masakrze w Derry, Irlandia Północna stanęła w obliczu wybuchu wojny domowej. Wielu młodych ludzi wstąpiło w szeregi katolickiej organizacji terrorystycznej IRA i protestanckiej UVF, co rozkręciło spiralę przemocy trwającą już 30 lat.
Niewielka ziemska posiadłość gdzieś na Nizinie Padańskiej, stary zagracony dom, a w nim niezwykła rodzina: ślepa matka i jej czworo dzieci - córka (Giulia) oraz trzech synów, z których jeden (Leone) jest upośledzony umysłowo, drugi (Alessandro) cierpi na epilepsję i tylko najstarszy (Augusto) jest dostatecznie normalny i przedsiębiorczy, żeby utrzymać całą rodzinę, prowadząc interesy w pobliskim miasteczku. Pod pozorami normalnego rodzinnego życia (rytuał wspólnych posiłków poprzedzonych modlitwą, wyprawy na cmentarz, gdzie znajduje się grób ojca) kłębią się wrogie instynkty, podłość i nienawiść, wybuchając od czasu do czasu gwałtownymi scenami. Ich prawdziwy sens nie dochodzi tylko do świadomości matki, potulnej bardziej z głupoty, niż dobroci. W głowie Alessandra rodzi się zbrodniczy plan "uzdrowienia" rodziny przez wyeliminowanie tych jej członków, którzy są jedynie ciężarem.
W trzecim filmie z trylogii o rodzinie Corleone Al Pacino ponownie wciela się w rolę autokratycznego przywódcy rodu. Sześćdziesięcioletni Michael Corleone myśli o wyprowadzeniu swej rodziny ze świata zbrodni, a zarazem o znalezieniu właściwego następcy. Wybór pada na porywczego Vincenta (Andy Garcia), ale decyzja ta równie dobrze może przekreślić marzenia o legitymizacji i wciągnąć rodzinę w piekło mafijnej wojny.

Zakonnica

5,3
5,1
W odciętym od świata klasztorze w Rumunii samobójstwo popełnia jedna z zakonnic. Do sprawdzenia tej zagadkowej śmierci biskupi Watykanu wysyłają doświadczonego ojca Burke'a (Demian Bichir) i nowicjuszkę (Taissa Farmiga), która nie złożyła jeszcze ślubów zakonnych. Na miejsce prowadzi ich młody mężczyzna - Maurice "Francuzik" (Jonas Bloquet). Na miejscu szybko orientują się, że miejsce nawiedzane jest przez złe siły, z którymi przyjdzie im walczyć.

Salwador

7,5
Richard Boyle, przeciętny fotoreporter i łowca sensacji wyrusza wraz z przyjacielem, ekscentrycznym DJ-em (James Belushi) do Salvadoru. Odszukuje swą byłą dziewczynę Marię (Elpidia Carrillo). Żeby mieć szansę na wywiezienie jej do USA, niezbędne jest zalegalizowanie ich związku. Widząc sytuację panującą w państwie, reporter znajduje okazję na zrobienie sensacyjnego materiału. Film opowiada o wpływach Stanów Zjednoczonych w Ameryce Łacińskiej.
Dwaj przyjaciele Johnny Boy (Robert De Niro) i Charlie (Harvey Keitel) mieszkają we włoskiej dzielnicy Nowego Jorku. Charlie pragnie, tak jak jego wujek, zostać gangsterem. Jednocześnie chce być dobrym katolikiem. Obiecuje swojej dziewczynie wyprowadzić się z dzielnicy, ale najpierw chce pomóc Johnny'emu w spłacie długu zaciągniętego u lichwiarza Michaela (Richard Romanus). Niebawem nasyła on na nich płatnego zabójcę (Martin Scorsese).
Słowa kluczowe

Proszę czekać…